פורסם ב-

איך עובד החישוק?

אמל”ק – אנחנו לא מנסים להרוויח! במקביל אנחנו מצמצמים את כל העלויות הפנימיות שלנו, במיוחד עלויות של שכירות וכח אדם, ועובדים עם ספקים שנמצאים כמה שיותר קרוב ליצרנים בשרשרת האספקה כדי לצמצם פערי תיווך. בינתיים אנחנו מפסידים כל חודש, וכשנגדל עוד קצת נגיע למצב שבו אנחנו מאוזנים תקציבית ומצליחים לייצר כרית בטחון למקרה הצורך ולגדילה.

רקע

החישוק הוא מיזם חברתי כלכלי – אנחנו קונים בזול ומוכרים בזול. בפסקאות הבאות תוכלו להבין מה אנחנו עושים כדי להשפיע על המחיר, מה אנחנו לא יכולים לעשות, ואיפה אתם יכולים לעזור.

צמצום עלויות תפעול

הידעתם? המחיר הסיטונאי של מרבית הסחורות הוא בערך מחצית מהמחיר הקמעונאי, זה שמוכרים לכם בחנויות! ואם אתם גרים בשכונות יוקרה, קונים בחנויות שממותגות כיוקרתיות, או קונים מוצרים שממותגים כיוקרתיים – כנראה שגם פחות מזה. לכל חנות קמעונאית יש עלויות תפעול מעבר לעלויות רכש המוצרים. אנחנו מנסים לצמצם את העלויות האלו למינימום, ולגלגל את החסכון הזה אל הצרכנים:

  • שכירות, ארנונה, חשמל, זבנים, מוכרנים – אין לנו חנות פיזית. זאת אחת העלויות הגדולות שאנחנו נמנעים ממנה. חנות דורשת המון תחזוקה שוטפת. החל מחוזים ארוכי טווח, דרך עיצוב, עלויות השכירות עצמן והעלויות הנלוות, ולא פחות חשוב – עלות העובדים המאיישים את החנות.
  • שילוח – אנחנו לא מממנים את המשלוחים, אלא הלקוח משלם לפי העלות שלנו. בדומה למודל של איקאה בהקשר הזה – אנחנו מחייבים את הלקוחות לפי מה שהם צרכו. לכן אין לנו “משלוח חינם מעל 299שח” כי זה אומר שמישהו אחר משלם על זה. מי שרוצה משלוח – עושה בעצמו את השיקול. אנחנו כן מעודדים נקודות איסוף שכונתיות, ומעודדים ארגונים לעבוד איתנו כדי לצמצם את עלויות המשלוח במערכת. אתם יכולים לראות את כל אפשרויות ועלויות המשלוח בעמוד משלוחים.
  • מוצרים עם חיי מדף ארוכים – על מנת לצמצם את הפחת (מוצרים שנזרקים לפח) אנחנו משתדלים לעבוד עם מוצרים שאורך חיי המדף שלהם גדול, שנקראים גם “מוצרים יבשים”.

עלויות אחרות שכן יש לנו, ואנחנו מגלמים אותן בתוספת למחיר שאנחנו גובים לעומת עלות המוצרים עבורנו (12-17% מעל מחיר הקנייה):

  • מחסן/מרלוג/קבלת סחורה – אנחנו נעזרים בשירותים של איהאוס (https://he.joinehouse.com/) שמספקים לנו שירות בסגנון WeWork לקמעונאים.
  • אריזה/ליקוט – חלק מהשירותים שאנחנו מקבלים מאיהאוס, בתשלום לפי שעה
  • שירות לקוחות
  • פחת/החזרות
  • הנהלת חשבונות/ביקורת/ביטוח
  • פרסום
  • תחזוקת אתר
  • שונות

עבודה עם יצרנים

כל “יד” בדרך מהיצרן לצרכן מוסיפה עלויות. כשאנחנו חושבים על אגוז מלך שאנחנו אוכלים – המחיר שלו כולל את התשלום לפועל בשטח, לחקלאי בקליפורניה, לסוכן של החקלאי, ליצואן/מפיץ, ליבואן, לסיטונאי, ולקמעונאי. לא בכל מוצר השרשרת כלכך ארוכה, אבל בהרבה מקרים היא כן. ואנחנו משלמים על זה. לכן, אנחנו משתדלים לעבוד כמה שיותר קרוב ליצרנים, ואת החסכון אנחנו מגלגלים לצרכנים.

אתם יצרנים בעצמכם, או שאתם בתחילת שרשרת האספקה? כתבו לנו בעמוד הספקים. נשמח להגדיל את המבחר שלנו!

מודל עסקי

העובדים בחישוק מקבלים תמורה על הזמן שלהם – שכר/משכורת כמו כל עובד אחר במשק. מחיר המוצרים כולל בתוכו תוספת לעלות שיש לנו שמגלמת את כל ההוצאות שמפורטות לעיל.

בניגוד למרבית העסקים, מיזם החישוק, שמאוגד כחברת קמעונאות אחרת בע”מ 516737772, פועל כדי לייצר שינוי חברתי-צרכני ולא כדי למקסם רווחים. כרגע אנחנו עדיין מפסידים כסף כל חודש, אבל אנחנו מנסים להגיע למצב שהעסק יחזיק את עצמו – יהיה רווח קטן בעסק שיישמר לצרכי יציבות כלכלית, ורווחים אחרים שיווצרו ישמשו לטובת שיפור השירות ללקוחות.

בשורה התחתונה – אנחנו לא מנסים להרוויח.

ככל שנפח הפעילות שלנו יגדל, העלויות, שמרביתן לא קשורות ישירות לרכישות, יקטנו באופן יחסי, וככה נוכל להגיע למצב היציב. מעבר לרכישה, אתם מוזמנים גם לתמוך בנו ברכישת הפריט הוירטואלי של חמצן לחישוק – תמיכה כספית קטנה שעוזרת לנו מאוד.